loading...
بنیاد نیکوکاری دست های مهربان
محمد رضا بازدید : 32 یکشنبه 31 فروردین 1399 نظرات (0)

همه می‌دانیم شیوع ویروس کرونا چقدر به مردم دنیا و کشور عزیزمان ایران آسیب زده است؛ از آسیب‌های جسمی گرفته (که در ایران تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر را مبتلا و منجر به فوت حدود ۵ هزار نفر از هموطنانمان شده) تا آسیب‌های روحی و فشارهای مالی برای برخی از اقشار مردم. اما ما مردم ایران قدرتمند و مبارز ساخته شده‌ایم و برای این ادعا می‌توانیم به مبارزه‌ی کادر قهرمانِ درمان و هر قهرمانی که این روزها برای ساده‌تر شدن زندگی مردم، قرنطینه‌ی خود را شکسته است استناد کنیم تا با اطمینان بگوییم که ما شکست‌ناپذیریم.

در این میان، قهرمانان خاموش دیگری نیز در خط مقدم مبارزه با بحران قرار دارند که نه تصویرشان منتشر می‌شود نه اسمی از آنان هست؛ قهرمانان عرصه‌ی مهربانی و نیکوکاری. انسان‌هایی که در این بحران بزرگ، هر کدام در هر جایگاه و با هر توانی به میدان مبارزه با فقر و بیکاری آمده و با حمایت مستقیم و غیرمستقیم از اقشار ضعیف و نیازمند نشان داده‌اند که ما ایرانیان از هر بحرانی قویتریم. با این حال هنوز به مبارزان بیشتری در سنگر نیکوکاری نیازمندیم، چراکه با شیوع ویروس کرونا برخی اقشار همچون زنان سرپرست خانوار بیشترین آسیب را می‌بینند چون کسب‌وکار این عزیزان روزمزدی بوده و حالا اغلب خانه‌نشین شده‌اند.

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان پس از اجرای موفق کمپین «سینِ امسال سلامتی»، حالا دومین کمپین خود در دوران شیوع کرونا تحت عنوان «کرونان» را با هدف تأمین مایحتاج زنان سرپرست خانوار کلید زده است. در این کمیپن قصد داریم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، افزایش بیکاری و قطع شدن درآمد زنان سرپرست خانوار، این خانواده‌ها را در اولویت کمک‌های خود –به ویژه کمک‌های ماه مبارک رمضان- قرار دهیم تا با یاری و حمایت شما، از این بحران هم سربلند بگذریم.

«کرونان» اصطلاحی ترکیبی است از دو واژه‌ی «کرونا» و «نان». دو مفهوم مهم که امروز اساسی‌ترین دغدغه‌ی اقشار مختلف جامعه شده‌اند؛ به‌ویژه قشر زنان سرپرست خانوار که با شیوع ویروس کرونا، برای تأمین «نان» خود (به عنوان نماد معیشت) به مشکل برخورده‌اند. از این‌رو بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در کمپین جدید خود با ساخت ترکیب «کرونان»، منعکس‌کننده‌ی تأثیر شیوع این ویروس بر کار و معیشت زنان سرپرست خانوار شده است.                                                                                         

*کلیک کن، کار نیک کن*

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

محمد رضا بازدید : 40 شنبه 30 فروردین 1399 نظرات (0)

کمپین «سینِ امسال، سلامتی» با هدف کمک به کودکان بی‌سرپرست

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش خطر ابتلای کودکان بی‌سرپرست به این ویروس گفت: طبعاً پیشگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا مستلزم انجام اصول خودمراقبتی و بهداشتیِ شدید است که انجام این اصول بهداشتی هزینه‌هایی در پی دارد که برخی از اقشار جامعه از عهده‌ی آن برنمی‌آیند.

دکتر زهرا یوسفی ادامه داد: به همین دلیل اقشار ضعیف جامعه، به ویژه کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و عبور از این شرایط ویژه، نیازمند آن است که مردم نیک‌اندیش و مهربان ایران، بار دیگر به یاری نیازمندان بشتابند چراکه در یک جامعه‌ی انسانی، اثرات آسیب به اقشار ضعیف، در تمام آن جامعه بازتاب خواهد داشت.

برپایی کمپین

دکتر یوسفی خبر داد: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در همین راستا با برپایی یک کمپین حمایتی تحت عنوان «سینِ امسال، سلامتی» از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اسفند ۹۸ نسبت به تهیه‌ی ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده اقدام کرد و این اقلام را به دست خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست تهران و سایر شعبه‌ها رساند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با اشاره به نحوه‌ی توزیع اقلام تأمین‌شده گفت: این اقلام در مرحله‌ی اول به حدود ۳۲۰۰ خانوار تحت‌پوشش (بالغ بر ۱۵ هزار مددجو) اهدا شد.

وی افزود: در مرحله دوم کمپین، مابقی بسته‌ها که شامل ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده، مایع ضدعفونی‌کننده‌ی سطوح و دستکش لاتکس بود، به مناطق محروم ارسال شده و در میان اقشار نیازمندِ این مناطق، از جمله کودکان بی‌سرپرست توزیع گردید.

دکتر یوسفی اظهار داشت: همچنین یک تیم از مددکاران بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در زمان توزیع، چگونگی استفاده از اقلام بسته و شیوه‌های خودمراقبتی در مقابل ویروس کرونا را به مددجویان این بنیاد آموزش دادند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های با تأکید بر لزوم حضور مردم مهربان کشور در کمپین‌های حمایتی گفت: از تمام مردم عزیز و حامیان نیک‌اندیش دعوت می‌شود با حمایت خود در کمیپن بعدی بنیاد که تحت عنوان «کرونان» برگزار می‌شود ما را یاری کنند تا کشور عزیزمان این بزنگاه حساس تاریخی را نیز پشت سر بگذارد و اقشاری نظیر زنان خودسرپرست و کودکان بی‌سرپرست از بحران کرونا به سلامت عبور کنند.

تاریخ برگزاری

شایان ذکر است کمپین «کرونان» با هدف تأمین سبد معیشتی زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹ آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. برای کمک به این کمپین می‌توانید به آدرس dmngo.ir مراجعه فرمایید.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

محمد رضا بازدید : 16 شنبه 23 فروردین 1399 نظرات (0)

آنچه که در مورد کرونا ویروس باید بدانیم

نکات بهداشتی و ایمنی درمورد کرونا ویروس

چگونه میتوانیم خود را در برار کرونا ویروس ایمن نگاه داریم؟

بر اساس اطلاعات اولیه، با رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از آنفولانزا میتوانید از خودتان در برار ویروس کرونا هم محافظت کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون
  • استفاده از مایع ضد عفونی کننده حاوی الکل در نبود آب و صابون
  • پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه
  • خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات
  • خودداری از مالیدن دست ها به صورت و چشم قبل از شست و شو
  • استفاده از ماسک در مکان های عمومی
  • حفظ فاصله یک متری با افراد دارای نشانه های بیماری
  • ضد عفونی اشیاء و سطوحی که با آن سر و کار دارید
  • پرهیز از لمس سطوح در مکان های شلوغ
  • استفاده از دستکش یکبار مصرف
  • جداسازی و استریل ظروف و وسایل شخصی
  • پخت کامل گوشت و تخم مرغ
  • ماندن در خانه هنگام بیماری
  • خوردن مایعات و مرکبات
  • مراجعه به پزشک در صورت داشتن نشانه های بیماری

علائم اولیه کرونا ویروس موارد زیر میباشد: ( در صورت داشتن یکی از این علائم برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید )

  • تنگی نفس
  • خستگی و بی حالی
  • سرفه های خشک مداوم
  • نب بین ۳۸ و ۳۹ درجه
  • احساس سرماخوردگی ساده
  • لرز، بدن درد، سر درد و به ندرت گلو درد

راه های انتقال کرونا ویروس:

  • مواد غذایی فله و روباز
  • آبدارخانه، قندان ها و فنجان های اشتراکی در ادارات
  • دست دادن و روبوسی فعلا ممنوع
  • سیگار ، قلیان و انواع مواد دخانی مشترک
  • خودکار، قلم، موس و کیبورد مشترک در ادارات و بانک ها
  • نذوراتی چون حلوا، خرما و… در مراسم و امکان عمومی
  • استفاده از پول و اسکناس بجای کارت بانکی
  • تماس نزدیک با افراد و اشیاء در وسایل نقلیه عمومی و اماکن عمومی

اقدامات مربوط به اطرافیان فرد مبتلا:

بعد از آخرین تماس نزدیک با فرد بیمار ۱۴ روز مراقب علائمی از قبیل: تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، گلو درد، اسهال و استفراغ، تهوع و آبریزش باشید و در صورت ابتلا به هریک از موارد نام برده شده جهت اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

  • اجتناب از ملاقات فرد بیمار
  • داشتن فاصله حداقل یک متری با فرد بیمار
  • استفاده از لوازم حفاظت فردی از قبیل دستکش، گان و کاور کفش
  • دور ریختن و معدوم کردن وسایل یکبار مصرف استفاده شده و ضدعفونی سایر لوازم
  • ضد عفونی کردن وسایلی مانند لباسشویی
  • استفاده مداوم از دستکش و ماسک
  • شستن بلافاصله دست ها پس از دور ریختن دستکش به مدت ۲۰ ثانیه
  • دور کردن افراد مسن، کودکان و دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی و…

در پایان بهترین راه برای در امان ماندن از کرونا ویروس ماندن در منزل میباشد.

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#کرونا

محمد رضا بازدید : 83 شنبه 23 فروردین 1399 نظرات (0)

تک تک این بچه ها روز اولی که به خونه خودشون اومدن و به جمع خانواده دست های مهربان پیوستن، همه چیز براشون مبهم بود. چون قرار بود زندگی جدیدشون با کلی بچه ای که نمیشناسن شروع بشه و نمیدونستن در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اما حالا چند وقتی حالِ
تک تک شون دگرگون شده، اینقدر با هم دوست شدن که حتی همدیگرو خواهر و برادر صدا میکنن. کافیه یکیشون یه روز حالش بد باشه، تا نخندوننش و تا حالشو خوب نکنن آروم نمیشینن.
اینجا در خانه مهربانی خواهری و برادری ها ابدیه و آینده بچه ها روشنه.

#کرونا_را_شکست_میدهیم

 

#کرونا

منبع: https://dmngo.ir/

محمد رضا بازدید : 34 شنبه 10 اسفند 1398 نظرات (0)

۸ اسفند روز جهانی سازمان های مردم نهاد

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان سال هاست از تاثیر نیروی اتحاد و همدلی می گوید زیرا معتقد است وجود سازمان های مردم نهاد موجب تسریع در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی شده است.
دلگرمی ما در خانواده بزرگ مهربانی حضور و پیوستن شما نیک اندیشان به سازمان های مردم نهادی چون دست های مهربان است چرا که بی شک در توانمندی زنان سرپرست خانوار و سرنوشت کودکان نیازمند تاثیر گذار خواهد بود.

*صفحه اینستاگرام بنیاد*

*گزارش تصویری از گالری نقاشی مرکز آیندگان*

*پیوستن محسن ایزی به خانواده بزرگ دست های مهربان*

 

 

 
محمد رضا بازدید : 28 چهارشنبه 07 اسفند 1398 نظرات (0)

توانمند‌سازی زنان در بنیاد نیکوکاری دست های مهربان

زنان هم در کنار مردان بخشی از زنجیره تشکیل دهنده یک اجتماع پایدار هستند و در این راه توانمندسازی زنان از جمله مولفه‌های مهم در توسعه پایدار است زنان قربانیان اصلی معضلاتی از قبیل: فقر، خشونت، عدم برخورداری از تغذیه و بهداشت مناسب هستند و زمانی که در جایگاه یک مادر قرار داشته باشند معضلات آن ها چندین برابر می‌شود.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در راستای توسعه و بهبود زندگی قشر های آسیب پذیر اجتماع یعنی زنان و کودکان در اکثر شعب خود واحد توانمندسازی خود را راه‌اندازی کرده که این واحد در کنار سایر خدمات حمایتی بنیاد همانند: پرداخت مستمری ماهانه، سبد کالا و … اقدام به توانمندسازی زنان تحت پوشش بنیاد از طریق آموزش هنرهایی از قبیل خیاطی، پرشنگ، زیورآلات، چرم‌دوزی، عروسک‌سازی، جواهردوزی، میناکاری، تندیس‌های چوبی، گلیم‌بافی، فرش، تابلو فرش، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش قارچ می‌کند.

این واحد صرفا عملکرد خود را به آموزش این زنان محدود نکرده بلکه پس از ارائه‌ی آموزش‌های لازم به زنان سرپرست خانوار شرایط ورود محصولات تولید شده آنها را به بازار فروش مهیا نموده  و به کسب درآمد از طریق فروش محصولات تولید شده کمک می‌کند.

کارگاه‌ها و مراکز آموزشی این واحد در شعبه های از قبیل: تهران، کرج، ساری، تبریز، مراغه، قم، اصفهان، شیراز و کرمان در حال آموزش زنان تحت پوشش بنیاد هستند و به زودی شاهد راه اندازی کارگاه هایی از این قبیل در تمامی شعب بنیاد در سرتاسر کشور خواهیم بود.

به‌طور کلی خدمات این واحد در می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

– بسترسازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

– بازاریابی و کمک به فروش محصولات زنان سرپرست خانوار

– راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش و توانمندسازی در شعب بنیاد

– راه‌اندازی فروشگاه نیکوکاری (فروش آنلاین محصولات زنان سرپرست خانوار)

منبع خبر: https://dmngo.ir/

محمد رضا بازدید : 29 چهارشنبه 07 اسفند 1398 نظرات (0)

 همراه کارت، همراه خانواده مهربانی

اپلیکشن پرداخت همراه کارت، یک نرم افزار کاملا رایگان در زمینه انجام امور روزانه بانکی میباشد.

همراه کارت را میتوان بر روی موبایل و تبلت هایی هوشمند با سیستم عامل Android یا ios نصب کرد و اما خبر خوب برای شما حامیان عزیز اینه که از امروز می تونید  کمک های خودتون رو از طریق بخش نیکوکاری این اپلیکیشن به دست خانواده بزرگ دست های مهربان برسونید.

*آشنایی با راه های حمایت از بنیاد نیکوکاری دست های مهربان*

منبع خبر: https://dmngo.ir/

محمد رضا بازدید : 42 یکشنبه 04 اسفند 1398 نظرات (0)

برپایی گالری نقاشی کودکان مرکز آیندگان دست‌های مهربان

آثار نقاشی کودکان زیر شش سال تحت‌پوشش بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در نمایشگاهی تحت عنوان «مهربانی قرینه دارد» به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی دست‌های مهربان، هنرمندان کوچکِ مرکز آموزش آیندگان، آثار خود را برای نمایش و فروش در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ۹۸ اکران کرده و میزبان حامیان و علاقه‌مندان بودند.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه‌ی «نمایشگاه مهربانی قرینه دارد» مهدی احمدی بازیگر و نقاش خوب کشور حضور یافته و از آثار کودکان مرکز آیندگان خرید کرد. همچنین در جریان این نمایشگاه هنرمندان مطرحی همچون عمار تفتی، سیاوش قاسمی و امید علیمردانی از هنرِ کودکان دست‌های مهربان دیدن کردند.

این سومین دور از نمایشگاه «مهربانی قرینه دارد» بود که در مرکز آفرینش‌های کانون، گالری فیروزه برپا شد.

گفتنی است عزیزانی که در این مدت موفق به بازدید از این گالری نشدند می‌توانند با حضور در مرکز آیندگانِ دست‌های مهربان، با کودکان هنرمند این مرکز دیدار کرده و با خرید از آثار این هنرمندان کوچک، حامی آنان شوند.

*صفحه اینستاگرام بنیاد*

*صفحه اینستاگرام مرکز آیندگان*

*حمایت نقدی*

منبع خبر: https://dmngo.ir/

محمد رضا بازدید : 32 سه شنبه 29 بهمن 1398 نظرات (0)

با حمایت های شما شاهد نسلی از زنان توانمند و فرزندانی با آینده ای روشن خواهیم بود.

شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۰۵۰۰۵

شماره حساب: ۲۳۳۶۷۰۳۳۹

پرداخت موبایلی: #۴۴۴ *۷۳۷*

 

برای مشاهده کلیپ بر روی اینجا کلیک کنید.

منبع خبر: https://dmngo.ir/

محمد رضا بازدید : 34 شنبه 26 بهمن 1398 نظرات (0)

قلکی به روشنی آینده یک کودک قلک مهربانی یه قلک مجازیه که برای حفظ محیط زیست و کاهش هزینه ها تولید نمیشه، ما قصد داریم تمام هزینه ها به صورت مفید صرف کودکانمون بشه. بی شک حمایت شما مهربانان در تعیین سرنوشت یک کودک موثر خواهد بود.

شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۰۵۰۰۵

شماره حساب: ۲۳۳۶۷۰۳۳۹

پرداخت موبایلی: #۴۴۴*۷۳۷*

*پرداخت آنلاین*

 آیا میدانید: *برخی از اقدامات عمرانی – آموزشی  که این بنیاد در طی سالیان گذشته انجام داده*

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 139
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 575
  • بازدید سال : 28,525
  • بازدید کلی : 43,840