loading...
بنیاد نیکوکاری دست های مهربان
محمد رضا بازدید : 24 دوشنبه 06 مرداد 1399 نظرات (0)

اوتیسم و دانستنی های آن 

اوتیسم نوعی اختلال مغز است که خودش را در سال های اولیه زندگی نمایان می کند. این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری و کلیشه ای، نقص در مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می شود که همین امر انزوا طلبی و یا گوشه گیری فرد را در پی دارد.

پیش تر از دید عامه ، اختلال اوتیسم با اختلالات مختلف روانی دو قطبی و همچنین اسکیزوفرنی اشتباه گرفته می شود و حتی روش های یکسانی را برای درمان استفاده می کردند اما به مرور زمان و با شناخت درست این بیماری، روش های برخورد با فرد اوتیسم و همچنین درمان ایشان هم تغییر کرد.بعدتر متخصصان به این نتیجه رسیدند که شناخت هرچه زودتر و بهتر علائم مهم ترین نکته حتی برای عدم ایجاد اختلال می باشد.

شناخت به موقع این اختلال می تواند یکی از موثرترین راه ها برای کنترل بهتر اتیسم در فرد مبتلا باشد با توجه به حساسیت موضوع اخیرا بیش از پیش به آن پرداخته می شود.

خوشبختانه حدود ۵۰ درصد  خانواده ها با حساسیت شدیدی که بر فرزندان خود دارند تا قبل از ۱۲ ماه و همچنین ۸۰ تا ۹۰ درصد والدین پیش از ۲۴ ماهگی متوجه علائم این اختلال در کودکشان می گردند.

این علائم به شرح زیر است:

تا ۵ ماهگی هیچ لبخند اجتماعی یا رفتاری که نشان دهنده شادی در اثر ارتباط با دیگران باشد در وی مشاهده نگردد.

تا۶ ماهگی نمی خندد.

تا ۶ ماهگی هیچ ارتباط چشمی در کودک مشاهده نگردد و یا به صورت کاملاً محدود وجود داشته باشد.

تا ۸ ماهگی توجه ای به بازی های دالی  یا داکی ندارد و از ان لذت نمی برد .

تا ۹ ماهگی هیچ آوا یا غان وغونی وجود ندارد و همچنان کودک بدون لبخند است و ارتباط غیر کلامی نیز وجود ندارد.در این سن کودک اوا و یا حالات چهره دیگران را نیز تقلید نکند.

تا ۱۲ ماهگی هیچگونه علامتی برای برقراری ارتباط غیر کلامی مانند اشاره برای درخواست کردن یا نشان دادن وجود نداشته باشد.

تا ۱۲ ماهگی کودک هیچگونه پاسخی به نام خود نشان ندهد.

تا۱۲ ماهگی برای ارامش و یا رفع نیاز به دنبال پدر و مادر خود نمی گردد.

تا۱۶ ماهگی کودک هیچ کلمه ای نگوید.

تا۱۸ ماهگی به صورت معمول بازی نکند.

تا۲۴ ماهگی کودک هیچ جمله معنی دار دوکلمه ای نگوید.

و در نهایت هرگونه پسروی در مهارت گفتاری ،اجتماعی و ارتباطی بعد از یک تا دو سالگی.

با توجه به تمامی این علائم باز هم نمی توان معیار رفتاری دقیقی برای وجود فرد در طیف اختلال اوتیسم نیست از همین روی خانواده ها با ظهور هر یک از آنها باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

با توجه به ارتقای درک جامعه از اختلال اتیسم  و همچنین شناخت علائم مربوط به آن در سال های اخیر کمی از مشکلات فرد اوتیسم و خانواده اش کاسته است .دیگر فرد در طیف اوتیسم، یک فرد دورانداخته و غیرقابل پذیرش در جامعه نیست و حتی با نشر اطلاعات بیشتر نه تنها پذیرش افراد طیف اتیسم قابل قبول که حتی بحث پرورش استعداد هایشان هم پیش خواهد آمد.

محمد رضا بازدید : 25 یکشنبه 05 مرداد 1399 نظرات (0)

نکاتی در مورد ایمپلنت دندان (Dental Implant)

اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت دندان (Dental Implant) یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می باشند. ایمپلنت دندان توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل و ساخته می شود. ماده‌ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می شود. جنس قطعات ایمپلنت دندان یا همان فیکسچرها تیتانیوم می باشد. که به دلیل اینکه کاملا از لحاظ بیولوژیکی با بدن تطابق دارند، در تماس با بدن و استخوان فک هیچگونه واکنش آلرژیک بوجود نمی آید. که این مورد یکی از بزرگترین دستاورد ها در علم دندانپزشکی است.

مقاومت تیتانیوم در برابر ترکیبات اسید و نمک؛ و اکسیژن و همچنین خاصیت غیر‌مغناطیسی بودن آن شرایط لازم و کافی را برای استفاده از آن در ساختمان استخوان فک فراهم می آورد. علاوه بر اینها بر روی سطح تیتانیومی ایمپلنت یا فیکسچر یک لایه محافظ وجود دارد که این سطح را در مقابل تحلیل و خوردگی محافظ می کند. که همه این موارد باعث می گردد که این قطعه تیتانیومی به عنوان یک جسم خارجی به شمار نرود و با قرار دادن آن در استخوان فک بیماران، به راحتی با آن سازگار گردد. البته یک نوع خاصی از ایمپلنت وجود دارد به نام ایمپلنت لیزری ( ایمپلنت ساخته شده با لیزر ) که کاملا متفاوت با ایمپلنت معمولی می باشد و شرایط کاملا بهتر و بهینه تری دارد.

ایمپلنت های لیزری در گردن یا کرست خود میکرو کانال هایی دارند، که این میکرو کانال ها با لیزر و به صورت دقیق و بسیار حساب شده و با اندازه گیری های دقیق در اطراف آن قرار گرفته و در ساختار ایمپلنت شکل گرفته اند. در واقع این میکرو کانال های لیزری هستند که اتصالات لثه ای و چسبندگی فوق العاده را در اطراف ایمپلنت بوجود می آورند، که یک بافت بیولوژیکی زنده را در اطراف ایمپلنت رقم می زنند. با علم بهتر که همان ایمپلنت لیزری می باشد، سازگاری بهتری بوجود می آید و به طبع آن نتایج بهتری بدست می آید و در نهایت زیبایی بسیار بهتری حاصل می گردد.

به طور کلی جنس تیتانیومی فیکسچر سبب می شود که استخوان های اطراف دندان رشد کنند و از تحلیل استخوان فک جلوگیری به عمل آید. در مورد ایمپلنت دندان لازم است که دو قسمت اصلی آن توضیح داده شود قسمتی که داخل استخوان فک قرار می گیرد که اصطلاحاً فیکسچر (Fixture) نامیده می شود و قسمت تاجی که بالای لثه قرار می گیرد اباتمنت ( Abutment ) خوانده می شود روی اباتمنت پروتز یا روکش ایمپلنت قرار می گیرد. شاید داستان چگونگی ساخت ایمپلنت برای همه جالب باشد، در انتهای مقاله می توانید تاریخچه جذاب و خواندنی داستان ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

در مرحله اول و به هنگام جراحی، فیکسچر یا قطعه اصلی، درون استخوان فک قرار می گیرد، سپس روی فیکسچر، اباتمنت متصل می گردد و سپس روی آن روکش (پروتز ثابت) گذاشته می شود. بنابراین، بعد از انتخاب دندان مناسب، فیکسچر داخل دهان بیمار گذاشته می شود. پروتزی که روی آن گذاشته می شود متفاوت است و می تواند ثابت یا متحرک باشد. انجام تمامی مراحل ایمپلنت حدود ۳-۲ ماه زمان می برد و بیمار بعد از انجام جراحی باید صبر کند تا استخوان در اطراف آن کامل شکل بگیرد.

  • مرحله اول جای‌گذاری ایمپلنت دندان: بی حسی

اولین قدم برای جایگذاری ایمپلنت در دهان، بی حس کردن بافت هاست. کاشت ایمپلنت طی عمل جراحی انجام می شود بنابراین در آن برش بافت وجود دارد. ممکن است از بی حسی موضعی و احتمال آرام بخش و یا بیهوشی عمومی استفاده شود. در هر صورت در حین کاشت، کاملا راحت هستید و احساس درد نمی کنید.

  • مرحله دوم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: برش لثه

قدم دوم، دسترسی به استخوان فک است چرا که باید پایه پیچی شکل ایمپلنت داخل استخوان فرو برود. برای این منظور ابتدا با اسکالپل (چاقوی جراحی) برشی در لثه ایجاد می شود و دو زبانه بافتی در محل کاشت ایمپلنت ایجاد می شود. سپس با ابزار دستی (اِلِوِیتور یا الِواتور) هر زبانه بالا زده می شود تا استخوان زیر آن دیده شود.

پس از آن دکتر دندانپزشک استخوان را مورد بررسی قرار می دهد که در بهترین حالت ممکن و شرایط ایده آل آن استخوان باید صاف و مسطح باشد. اگر وضع متفاوتی مشاهده شود، دندانپزشک با دریل دندانپزشکی استخوان را تغییر می دهد تا به بهترین شکل خود برسد و شرایط مناسب برای جایگذاری ایمپلنت در آن فراهم گردد.

اما راه کم تهاجمی تر دیگری هم برای دسترسی به استخوان فک وجود دارد. در این روش دندانپزشک با برش دایره ای شکل کوچکی (به جای زبانه بافتی) ایجاد می کند. برای این کار از پانچ دایره ای استفاده می شود که بخش مدور کوچکی از بافت لثه را می برد. این مقدار کمی بزرگتر از قطر ایمپلنت است. سپس دریل کاری و جایگذاری ایمپلنت انجام می شود. مزیت این برش دایره ای این است که مقدار بافت هایی که صدمه می بینند کمتر و التیام سریعتر است. اما تنها در صورتی می توان از این برش کم تهاجمی استفاده کرد که دو شرط زیر وجود داشته باشد:

۱- هیچ تردیدی در مورد مناسب بودن بافت لثه و استخوان در محل کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد.

۲- هیچ نگرانی راجع به مناسب بودن موقعیت کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد.

  • مرحله سوم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: علامت گذاری

تعیین موقعیت ایمپلنت قدم بسیار مهمی در موفقیت درمان است. پس از ارزیابی استخوان دندانپزشک با مته های متفاوت کار سوراخ کردن استخوان را انجام می دهد. این مته ها قطرهای مختلفی دارند و کار با مته نازک تر شروع می شود و به تدریج قطر مته بزرگتر می شود تا سوراخ ایجاد شده به تدریج پهن شود. ابتدا با مته میله ای شکل مدور کوچک، محل سوراخ علامت گذاری می شود. این سوراخ علامت گذاری تا بیرونی ترین لایه استخوان می رسد و عمق زیادی ندارد. این کار برای تعیین موقعیت سوراخ پایلوت در مرکز محل کاشت ایمپلنت دندان، انجام می شود.

  • مرحله چهارم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: سوراخ کردن استخوان

دریل پایلوت در محل علامت گذاری شده، ایجاد می شود. این سوراخ قطر کمی دارد. هنگام ایجاد این سوراخ ممکن است دندانپزشک از راهنمای پلاستیکی استفاده کند. راهنمای پلاستیکی وسیله ای است که با استفاده از قالب پلاستر دهان بیمار، قبلا تهیه شده است و به تعیین محل دقیق ایمپلنت و مرکز قرار داشتن سوراخ پایلوت و هدایت به موقعیت درست کمک می کند. سوراخی که در این مرحله ایجاد می شود طولی برابر با یک سوم تا نصف طول مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت را دارد.

  • مرحله پنجم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: ارزیابی جهت و راستای سوراخ اولیه

در این مرحله جهت گیری سوراخ اولیه، ارزیابی می شود. برای این منظور پین یا میله مدرج مخصوصی داخل سوراخ قرار می گیرد. این کار به دندانپزشک این فرصت را می دهد که جهت و راستای سوراخ را دوباره ارزیابی کند. اگر به نظر می رسد راستای سوراخ از راستای مورد نظر انحراف داشته است، از آنجایی که سوراخ کوچکتر از قطر ایمپلنت است و باید پهنتر شود، می توان زاویه آن را اصلاح کرد.

  • مرحله ششم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: تکمیل طول سوراخ استخوان 

در این مرحله از کار، تکمیل سوراخ انجام می شود و تنظیمات لازم صورت می گیرد. اکنون ابعاد سوراخ به اندازه طول ایمپلنت رسیده است. میله اندازه گیری دوباره در سوراخ قرار می گیرد تا عمق سوراخ مشخص شود. در مرحله دریل کردن استخوان این مسئله خیلی مهم است که استخوان نباید زیاد از حد مورد حرارت قرار بگیرد. زیرا با بالا بردن دما، ممکن است سلول های استخوانی لطمه ببینند و اصطلاحا بمیرند و همچنین باعث می گردد ایمپلنت به استخوان جوش نخورد و پروسه پیوند استخوان و یکپارچه سازی آن که اصلی ترین و مهم ترین بخش درمان ایمپلنت می باشد؛ با شکست روبرو شود. دکتر دندانپزشک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای استخوان از مته استفاده کند که در این بین مراقب باشد که فشار یا سرعت بالاتر از حد مجاز استفاده نکند.

هنگام پروسه دریل کردن استخوان برای ایجاد سوراخ در استخوان برای قرار دادن ایمپلنت، دائما سرم و یا محلول آب نمک برای پایین آوردن دما اسپری می گردد. که این کار باعث می شود بافت ها هم کمتر صدمه ببینند.

  • مرحله هفتم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: ارزیابی سوراخ پیش از جایگذاری ایمپلنت

پس از آن که بخش مهم و اصلی جراحی ایمپلنت پشت سر گذاشته شد، دکتر دندانپزشک مجددا میله مدرج را داخل سوراخ ایجاد شده قرار می دهد و آن را ارزیابی می کند و برای آخرین مرتبه عمق سوراخ و زوایا و راستای ایمپلنت را بررسی می کند.

در بعضی از موارد موقعیت ایمپلنت ممکن است به ساختارهای آناتومی مانند عصب ها، رگ های خونی یا دندان های مجاور نزدیک باشد. در این شرایط ممکن است از عکس پرتوی ایکس ( عکس های OPG یا CBCT ) در مرحله ارزیابی سوراخ برای بررسی دقیق تر استفاده شود.

  • مرحله هشتم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: پهن کردن سوراخ استخوان

دندانپزشک با مته هایی که هر یک قطر بیشتری از قبلی دارند، سوراخ را پهن تر می کند تا در نهایت قطر آن به اندازه ایمپلنت برسد.

اندازه قطر و طول ایمپلنت بر اساس میزان استخوان موجود در محل کاشت، انتخاب می شود. به طور کلی ایمپلنت بزرگتر بهتر و مقاوم تر است به همین علت تلاش می شود تا حد ممکن ایمپلنت بزرگتری انتخاب شود. هر چه طول و قطر ایمپلنت بیشتر باشد توزیع بار در آن و انتقال آن به استخوان پیرامون مطلوب تر خواهد بود. بیشتر ایمپلنت ها ۴ میلی متر قطر دارند. بعضی از دندانپزشک ها از ایمپلنت با قطر ۳٫۲۵ استفاده می کنند که کمترین قطر مطمئن برای ایمپلنت استاندارد است. ایمپلنت های بزرگتر از ۴ میلی متر نیز وجود دارد اما به صورت گسترده استفاده نمی شود چون معمولا پهنای استخوان برای این ایمپلنت ها کفایت نمی کند.

  • مرحله نهم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: ارزیابی وضعیت سوراخ محل کاشت ایمپلنت

اکنون سوراخ کاری تمام شده است و دندانپزشک دوباره با میله وضعیت سوراخ ایمپلنت را ارزیابی می کند تا مطمئن شود عمق و راستای آن درست است.

  • مرحله دهم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: رزوه دار کردن سوراخ استخوان

دندانپزشک با استفاده از وسیله ای که رزوه ایجاد می کند (قلاویز)، رزوه هایی در سوراخ داخل استخوان ایجاد می کند که متناسب با رزوه های ایمپلنت است. حالا سوراخ آماده دریافت ایمپلنت است.

بعضی از انواع ایمپلنت، خود رزوه هستند و در حالی که داخل سوراخ استخوان پیچ می شوند، لبه های آنها شیارهای مورد نیاز را در استخوان ایجاد می کند بنابراین نیازی به رزوه کردن استخوان ندارند.

  • مرحله یازدهم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: جایگذاری ایمپلنت

بالاخره در این مرحله ایمپلنت یا همان فیکسچر داخل سوراخ ایجاد شده در استخوان فک قرار داده می شود. این کار به طرق مختلفی انجام می شود یا به صورت دستی با آچار مخصوص دندانپزشکی که اکثر آنها مجهز به ترک سنج هستند و یا با استفاده از دریل دندانپزشکی انجام می شود.

  • مرحله دوازدهم جای‌گذاری ایمپلنت دندان: بستن سوراخ ایمپلنت با پیچ درپوش

در نهایت و در مرحله آخر جراحی سوراخ ایمپلنت بسته می شود. دکتر دندانپزشک یک کلاهک مخصوص به نام هیلینگ یا پیچ درپوش را روی ایمپلنت پیچ می کند و اصطلاحا ایمپلنت را از محیط بیرون کاملا مهر و موم می کند. پس از آن بافت لثه را که ابتدای جراحی شکافته شده بود به جای خود برمی گرداند و آن را بخیه می کند تا جوش بخورد. یک تا دو هفته برای بهبود لثه بخیه ها می مانند و پس از آن کشیده می شوند. این کشیدن بخیه کاملا بدون درد انجام می گردد.

و به این ترتیب عمل جراحی کاشت ایمپلنت به پایان می رسد. اکنون باید چند ماه صبر کنید تا استخوان به ایمپلنت جوش بخورد و بتواند فشار فک را تحمل کند. معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می کشد تا بتوان روکش دندان روی ایمپلنت نصب کرد. با این حال گاهی صرفا برای زیبایی موقتا روکش دندان روی ایمپلنت قرار می گیرد اما به شکلی تنظیم می شود که کوتاه تر باشد تا فشاری به آن و ایمپلنت وارد نشود. اطلاعات کامل مراحل ساخت و جراحی ایمپلنت به تفصیل همراه با عکس و فیلم در مقاله زیر توضیح داده شده است.

محمد رضا بازدید : 26 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

آشنایی با ایمپلنت دندان 

مردم ایران همیشه به‌سلامت و بهداشت خود توجه بسیار زیادی دارند که سلامت و بهداشت دندان هم یکی از مواردی است که در ایران به آن توجه بسیاری می‌شود.

ایمپلنت دندان نیز مانند کامپوزیت دندان علاوه بر ظاهر دندان در ایجاد سلامت دهان تأثیر بسزایی دارد. در این متن سعی داریم در مورد این درمان دندان بیشتر بدانیم.        

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در اصل ماده‌ای است که جایگزین ریشه دندان می‌شود، این ماده یک‌پایه قوی و مستحکم برای دندان ثابت (دائمی) و یا پروتز متحرک می‌باشد.

بیشتر دندان‌پزشکان معتقد هستند که ایمپلنت از بهترین و با کیفیت‌ترین جایگزین‌ها برای دندان‌هایی که خراب‌ شده‌اند، می‌باشد و نکته قابل‌ توجه در موردش این است که اگر به طور صحیح و درست از آن حفاظت و نگهداری شود طول عمر و ماندگاری زیادی دارد.

جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم می‌باشد که بزرگ‌ترین مزیت آن سازگاری با بدن انسان است و به‌صورت یک میله باریک بوده که درون استخوان فک جای می‌گیرد.

معرفی انواع ایمپلنت دندان:

اندوستیال و سابپریوستیال از انواع روش‌های ایمپلنت دندان می‌باشند، اندوستیال درون استخوان فک کاشته می‌شود، سابپریوستیال روی استخوان آرواره و همچنین زیر بافت لثه جایگزاری می‌شود.

البته امروزه از ایمپلنت دندان سابپریوستیال استفاده نمی‌شود و دلیل آن استحکام کمتر در مقابل اندوستیال می‌باشد.

درست است که در زمان کنونی بیشتر خدمات دندان‌پزشکی از طریق لیزر انجام می‌شود و برای ایمپلنت نیز بیشتر از این روش بدون جراحی با وجود بی‌حسی استفاده می‌شود.

عمل جراحی ایمپلنت دندان

این عمل جراحی به‌صورت نرمال با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود البته در برخی از عمل‌های دندان‌پزشکی مانند عصب‌کشی دندان نیز بی‌حسی کامل صورت می‌گیرد.

در بی‌حسی موضعی شما درد را در دهان خود حس نمی‌کنید و در حین عمل جراحی هوشیار می‌باشید و در عین حال می‌توانید از یک آرامش بخش نیز استفاده کنید تا اضطراب عمل جراحی نداشته باشید و زمان عمل برای شما سخت نباشد.

بعد از بی‌حسی کامل لثه، دندان‌پزشک یک برش در لثه شما ایجاد خواهد کرد و در استخوان فک شما یک سوراخ ایجاد می‌کند و پیچ در سوراخ ایجاد شده قرار می‌گیرد.

در شرایط خاص می‌توان دندان آسیب‌دیده را کشید و دندان را جراحی کرد به این روش عمل یک جلسه‌ایی یا ایمپلنت دندان فوری نیز می‌گویند البته روش فوق همیشه امکان‌پذیر نمی‌باشد و طبق موردی که اشاره شد در شرایط خاص می‌باشد.

اگر ایمپلنت فوری قابل انجام نباشد این کار چند ماه انجامش طول می‌کشد که برای فک بالا بین ۳ تا ۶ ماه و برای فک پایین بین ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد، بعد کشیدن دندان‌ها زمانی که به آن اشاره شد می‌گذرد تا استخوان فک فرصت ترمیم کامل را داشته باشد به این نوع جراحی ایمپلنت، ایمپلنت تأخیری گفته می‌شود.

البته در بعضی از مواقع که بسیار نادر می‌باشد، عمل مذکور تحت بیهوشی انجام می‌شود، در این صورت این عمل دندان باید در مراکز خاص و با تجهیزات خاص پزشکی صورت بپذیرد.

ایمپلنت تأخیری و فوری را می‌توان یک و یا دو مرحله انجام داد، در روش یک مرحله‌ای میله و اتصالاتی که در بین پروتز و همچنین ایمپلنت متصل می‌شود به‌صورت هم‌زمان قرار داده می‌شود.

روش دومرحله‌ای به این صورت انجام می‌شود که ابتدا میله زیر لثه جای گذاری می‌شود و در حدود ۲ تا ۳ ماه برای بهبود لثه و استخوان صبر می‌کنیم و بعد از اینکه بهبودی کامل حاصل شد یک عمل جراحی بسیار سبک‌تری برای اینکه اتصالات را به آن متصل کنیم انجام خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان:

به‌صورت عادی بعد از انجام این عمل جراحی دندان بیمار می‌تواند به خانه بازگردد اما اگر عمل با بی‌حسی کامل انجام شد نیاز به همراه احساس می‌شود اما در هر صورت بهتر است چه برای انجام این کار فردی را در کنار خود داشته باشید.

بعد از انجام این عمل ممکن است شما به استراحت نیاز داشته باشید تا بی‌حسی کاملاً از بین برود و در عین حال در بی‌حسی‌های موضعی شما به چند ساعت زمان احتیاج دارید که دندان‌ها و دهان شما به حالت اولیه بازگردد و برخی از افراد از مسکن برای بهبود حالت خود استفاده می‌کنند.

اگر بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان درد فراوان و غیرقابل تحملی داشتید از برخی از مسکن‌های قوی مانند ایپوپروفن استفاده کنید.

امکان دارد پزشک شما برای ضدعفونی به شما آنتی‌بیوتیک و همچنین دهان‌شویه تجویز کند البته دلایل علمی زیادی در این مورد وجود ندارد.

به این نکته توجه داشته باشد بهترین حالت این است که تا چند ماه بعد از این عمل جراحی دندان به پزشک خود مراجعه فرمایید تا اطمینان کامل از بهبودی حاصل شود.

اگر پروتز های متصل به دندان آسیب ببیند احتمالاً دندان‌پزشک می‌تواند آن را تعمیر کند و در غیر این صورت باید پروتز را تعویض کنید.

بعد از اینکه به بهبودی کامل دست‌یافتید می‌توانید به طور عادی غذا میل کنید و همان عملکرد دندان‌های عادی را دارد به همین دلیل می‌باشد که ایمپلنت دندان مورد توجه قرار گرفته است.

چند روز بعد از عمل جراحی بهتر است از غذاهای نرم استفاده کنید، همچنین از نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ استفاده نکنید زیرا به دلیل بی‌حسی ممکن است که دمای غذا را حس نکنید.

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 30 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

چگونگی یافتن کلینیک دندانپزشکی معتبر

برای مراجعه به دندانپزشک لازم نیست حتماً به مطب شخصی دکتر مراجعه کنید، چرا که در کلینیک‌های دندانپزشکی هم تمامی خدمات لازم برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها ارائه می‌شود و بیش از یک متخصص برای درمان انواع ناراحتی‌ها و بیماری‌های دندان آماده کمک به شماست.    

برای یافتن کلینیک‌های معتبر دندانپزشکی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  •  کلینیک دندانپزشکی معتبر:

شاید برای شما نیز سوال باشد، چطور در شهرهای بزرگ کلینیک دندانپزشکی معتبر پیدا کنیم، ممکن است در منزل خود نشسته باشید و یک‌دفعه دندانتان دچار درد شدیدی شود و شما نمی‌دانید در ان زمان باید چه‌کاری انجام دهید و در جستجوی یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید روزها را صرف کنید، زیرا سلامت و زیبایی دندان برای اکثر انسان‌ها مهم است و همه در جستجوی این هستند که بهترین دندانپزشکان را پیدا کنند. در این متن ما شما را به کلینیک دندانپزشکی سبحان در غرب تهران ارجاع می‌دهیم که لیستی از خدمات دندانپزشکی نظیر ایمپلنت دندان، کامپوزیت ونیر دندان، جرم گیری و کشیدن دندان را به شما ارائه خواهد داد و کار شما راحت می‌کند زیرا این کلینیک‌ با توجه به تجربیات زیادی که دارد و افرادی که فوق تخصص و یا متخصص دندانپزشکی هستند در اینجا جمع شده و با همدیگر بهترین کار را ارائه می‌دهند.

  •  راه‌های پیدا کردن کلینیک‌های دندانپزشکی:

هر کسی که می‌خواهد کار دندانی انجام دهد حال در هر موردی چه عصب‌کشی باشد و یا پر کردن دندان و یا حتی دندان‌های کشیدنی ابتدایی‌ترین راهی که امتحان می‌کند این است که از دوستان و آشنایان خود بپرسد که چه کلینیک دندانپزشکی معتبر است؛ اما معمولاً در شهرهای بزرگ این رویه کمتر رخ می‌دهد و معمولاً با توجه به گسترده شدن فضای مجازی و اینترنت و نظرات کاربران می‌توان به‌راحتی تشخیص داد که چه پزشکانی و یا چه دندانپزشکانی از اعتبار مخصوصی برخوردار هستند.

دومین روش این است که به وب‌سایت گوگل مراجعه کرده و بعنوان مثال کلید واژه دندانپزشکی غرب تهران را جستجو نمایید که این کار هم مشکلات مربوط به خود ائم از اطلاعات غلط یا نبود منابع موثق و حتی در برخی موارد بزرگنمایی در مورد خدمات و کیفیت کار یا اطلاعات نا صحیح میباشد .

  • ویژگی‌های کلینیک دندانپزشکی خوب:

دندانپزشکی یک حرفه خاص است دندانپزشک خوب روی مراقبت از بیمار متمرکز است بسیاری از دندانپزشکان مجموعه متنوعی از ویژگی‌های شخصیتی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد با بیماران ارتباط بسیار مناسب و صمیمانه‌ای داشته باشند و این‌گونه بیمار به دندانپزشک اعتماد می‌کند. در یک کلینیک دندانپزشکی چندین دندانپزشک با همدیگر شروع به همکاری می‌کنند و سعی می‌کنند بهترین روش‌ها و از بهترین نوع مواد برای بیمار خود استفاده کنند.

۱ – به‌راحتی با بیمار خود ارتباط برقرار می‌کند

اگر به این موضوع فکر کنید، بیشتر وقت دندانپزشک با صورت و دست‌ها و چهره بیمار بسیار نزدیک است… یک ویژگی اصلی یک دندانپزشک موفق در یک کلینیک تخصصی این است که با بیمار ارتباط چهره به چهره خوبی دارد، حتی اگر بعضی اوقات بیماران بوی بد دهان دارند.

۲ – قابل‌اعتماد بودن

ازآنجا که دندانپزشکان با اشیاء تیز فلزی در دهان، منطقه‌ای بسیار حساس از بدن کار می‌کنند، بسیار مهم است که قابل‌ اعتماد باشند. لازم است بیماران اعتماد کنند که دندانپزشک تمام تلاش خود را برای آن‌ها انجام می‌دهد و به آن‌ها صدمه نمی‌زند و تمام اقدامات احتیاطی لازم را با توجه به تجربیات خود انجام می‌دهد وقتی بیمار به دندانپزشک اعتماد کند یعنی به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر اعتماد کرده است.

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید:

  • بسیار تمیز و دارای محیطی استرلیزه است
  • دندانپزشکان و فوق تخصصان دندانپزشکی معتبری در آن مشغول به کار هستند.
  • تمامی کارهای تخصصی دندانپزشکی از جمله آمالگام، عصب‌کشی، ایمپلنت، کارهای زیبایی دندان، کامپوزیت ونیر دندان و پروتزهای دندانی را به‌خوبی انجام می‌دهد
  • مشاوره دندانپزشکی درست
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته و کاملا حرفه‌ای
  • استفاده از اتوماسیون اداری و پیشرفته برای پرونده‌های دندانپزشکی

سخن پایانی:

در این متن به یکی از کلینیک های دندانپزشکی غرب تهران پرداخته‌ شده است. این کلینیک‌ از بهترین کلینیک‌های درمانی دندانپزشکی در ایران هست که مراجعه‌کنندگان زیادی از سراسر کشور برای هر نوع کار دندانپزشکی بخصوص زیبایی، کامپوزیت ونیر دندان و ایمپلنت دارد. درصورتی‌که می‌خواهید به این کلینیک‌ که در شهر تهران قرار دارند مراجعه کنید می‌توانید به‌راحتی به سایت www.dmngo.ir وارد شده و آدرس کامل و شماره تلفن این کلینیک‌ دندانپزشکی را مشاهده و نوبت مشاوره و ویزیت رایگان خود را در سایت ثبت نمایید.

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 28 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

با حمایت مردم نیک‌اندیش ایران، شکست کرونا آسان است

 کشور عزیزمان در این سال‌ها در حال گذر از دوران دشواری است؛ از یک سو مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر، بحران‌های طبیعی و غیرطبیعیِ مختلفی در ایران رخ داده و هر کدام از این بحران‌ها موجب دشواری بیشتر زندگی مردم شده است. اما به راستی درسته گفته‌اند که خدا در قلب انسان‌هاست و هرگاه انسان به قلب خود رجوع کند یاری و حمایت خدا را می‌بیند. به همین خاطر است که هیچ بحرانی برای مردم قهرمان این دیار حل‌نشدنی نیست. مردمی که در هر شرایط سختی نظیر سیل، زلزله و بیماری، به قلب خود رجوع کرده و بحران را تبدیل به مجالی برای نمایش مهربانی و نیکوکاری می‌کنند.  مردمی که با دست‌های مهربان خود، آماده‌ی رویارویی با هر تلاطمی هستند و همیشه برای کمک به همنوعِ خود حاضرند.

در این میان، بنیاد نیکوکاری دست های مهربان نیز به پشتوانه‌ی وجود شما حامیان نیک‌اندیش و مردم دریادل کشور همواره خود را موظف و متعهد به حضور همه‌جانبه در هر بزنگاه سختی می‌داند؛ همچون بحران شیوع گسترده‌ی بیماری کووید-۱۹ که در جریان آن، بنیاد دست‌های مهربان توانست با اجرای کمپین بزرگ «کرونان» بخشی از خساراتِ پاندومی کرونا را جبران کند. کمپینی که با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند آغاز شد و دو ماه به طول انجامید تا طی آن، هزاران سبد مواد غذایی و شوینده، پک‌های ماسک، دستکش و شوینده، غذای گرم، پوشاک، لوازم منزل و… به خانواده‌هایی اهدا شود که به دلیل شیوع کرونا، در معرض آسیب‌های جسمی، روحی و شغلی قرار گرفتند. امید که به یاری خدا و دعای شما عزیزان، دیگر در این سرزمینِ پاک، شاهد هیچ بحران و آسیبی نباشیم و روزگار تمام مردم ایران، همچون رنگ زیبای نارنجی، سرشار از امید و آرامش و امنیت باشد.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 33 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

اهدای سبد کالا به مددجویان

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان شعبه های مراغه و ارومیه با اهدای سبد کالا و دیگر اقلام حمایتی، اقدامات خود را پیگیری کردند.

بر اساس این گزارش، در ماه اخیر نیز مثل ماه های گذشته با حمایت و پشتیبانی مردم و حامیان نیک‌اندیش، سبد کالای مددجویانِ بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه‌ی ارومیه تأمین و به خانواده‌های تحت‌پوشش این شعبه اهدا شد.

اقلام سبد کالا: مرغ، پنیر، رشته سوپ، ماکارونی رشته‌ای، ماکارونی فرمی، برنج، مایع ظرفشویی، پودر ماشین، صابون، شامپو خانواده، رب‌گوجه، لپه، عدس، سویا، شکر، قند، چای، خرما، روغن، پد بهداشتی، ۱۰ عدد ماسک، ۵۰ جفت دستکش.

 

اهدای سبد کالای تیر ماه ۹۹ به مددجویان نیکوکاری دست های مهربان شعبه مراغه

به گزارش روابط عمومی دست های مهربان شعبه مراغه این سبد کالا شامل اقلام زیر است:

برنج ایرانی، مایع ظرفشویی، شامپو خانواده، لوازم بهداشتی، پودر ماشین، سویا، ماکارونی رشته ای، ماکارونی فرمی، قند، شکر، صابون، چای، رب گوجه فرنگی، روغن مایع، خرما، پنیر، رشته سوپ، عدس، لپه.

لازم به ذکر است اقلام این سبد کالا به همت حمایت های حامیان ارجمند تهیه و به دست خانواده های تحت پوشش رسید.

دست های مهربان ضمن سپاس از حمایت حامیان این روزها را نیازمند همدلی هایی فراتر از سال‌های پیش خوانده و افزود ما همچنان آماده دریافت کمک های شما  و  ساماندهی آن در این روزهای بحرانی و کرونایی هستیم.

 

اهدای گوشت به خانواده های تحت پوشش دست های مهربان شعبه مراغه

به گزارش روابط عمومی دست های مهربان شعبه مراغه تعداد ۱۸ بسته گوشت نذری توسط حامی برای توزیع در بین خانواده های نیازمند اهدا شد.

دست های مهربان ضمن سپاس از حمایت حامیان افزود ما همچنان آماده دریافت کمک های شما و ساماندهی آن در این روزهای بحرانی و کرونایی هستیم.

 

اهدای پوشاک به مادران تحت پوشش دست های مهربان شعبه مراغه

به گزارش روابط عمومی دست های مهربان شعبه مراغه تعدادی پوشاک توسط حامی برای توزیع در بین خانواده های نیازمند به دست های مهربان اهدا شد.

این حامی گرامی با اشاره به بیکار شدن تعداد زیادی از زنان خودسرپرست در دوران کرونا، انگیزه خود از این اقدام را کمک به تامین مایحتناج ضروری خانواده های بی سرپرست عنوان کرد.

 

اهدای یک دستگاه اجاق گاز به مادر و دختر تحت پوشش دست های مهربان شعبه مراغه

به گزارش روابط عمومی دست های مهربان شعبه مراغه با توجه به نیاز خانواده تحت پوشش بنیاد و مطرح نمودن این نیاز به حامی ارجمند بنیاد، به همت بخشندگی ایشان تعداد یک دستگاه اجاق گاز تهیه و به دست مادر و دختر تحت پوشش رسید.

بسیارند مادرانی اینچنین که بعد از خدا، دستان بخشنده حامیان ارجمند امیدشان را به زندگی و ادامه حیات حفظ کرده است.

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 31 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

خدمات حمایتی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان

از خدمات حمایتی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به مواردی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت خاص از بیماران خاص، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. حجم و کیفیت فعالیت‌های بنیاد دست‌های مهربان از ابتدا تاکنون به‌گونه‌ای بوده است که بارها از سوی نهادهای داخلی و خارجی مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته و موفق به کسب تمام گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، از جمله گواهی‌نامه‌های مربوط به کیفیت و شفافیت نیز شده است. ضمن آنکه این بنیاد اخیراً به‌عنوان برند برتر حوزه‌ی نیکوکاری کشور انتخاب شد تا نشان دهد هر آنچه که در توان داشته، در طَبَق اخلاص گذاشته است.

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون سرپرستی بیش از ۳۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته (بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر) که به یاری خدا و در نتیجه‌ی کوشش‌های واحد آموزش و توانمندسازی، تاکنون حدود ۸۰۰ خانواده از این عزیزان از وضعیت مددجویی خارج شده‌اند. همچنین تعداد ۲۱۸ نفر دانشجو توسط این بنیاد حمایت مالی می‌شوند و در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰۰ بانوی نیازمند جهیزیه کامل اهدا شده است. ساخت پنج مدرسه، شش درمانگاه، سه مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ی بنیاد دست‌های مهربان بوده است. در حال حاضر نیز واحد مددکاری دست‌های مهربان در حال جذب تعداد دیگری از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب زندگی برای این خانواده‌ها است.

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به مواردی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت خاص از بیماران خاص، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. حجم و کیفیت فعالیت‌های بنیاد دست‌های مهربان از ابتدا تاکنون به‌گونه‌ای بوده است که بارها از سوی نهادهای داخلی و خارجی مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته و موفق به کسب تمام گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، از جمله گواهی‌نامه‌های مربوط به کیفیت و شفافیت نیز شده است. ضمن آنکه این بنیاد اخیراً به‌عنوان برند برتر حوزه‌ی نیکوکاری کشور انتخاب شد تا نشان دهد هر آنچه که در توان داشته، در طَبَق اخلاص گذاشته است.

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون سرپرستی بیش از ۳۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته (بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر) که به یاری خدا و در نتیجه‌ی کوشش‌های واحد آموزش و توانمندسازی، تاکنون حدود ۸۰۰ خانواده از این عزیزان از وضعیت مددجویی خارج شده‌اند. همچنین تعداد ۲۱۸ نفر دانشجو توسط این بنیاد حمایت مالی می‌شوند و در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰۰ بانوی نیازمند جهیزیه کامل اهدا شده است. ساخت پنج مدرسه، شش درمانگاه، سه مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ی بنیاد دست‌های مهربان بوده است. در حال حاضر نیز واحد مددکاری دست‌های مهربان در حال جذب تعداد دیگری از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب زندگی برای این خانواده‌ها است.

  • پرداخت مستمری نقدی به صورت ماهانه به خانواده های تحت پوشش
  • اهدای سبد کالا به صورت دوره ای به خانواده های تحت پوشش
  • ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی، پرداخت هزینه های تحصیل و دوره های آموزشی و تقویت تحصیلی
    پیگیری میزان سطح رفاه خانواده ها با توجه به حمایت های انجام شده
  • راه اندازی کمپین های دوره ای در نقاط دورافتاده و روستاهای محروم و اعطای سبد کالایی، پوشاک، مواد غذایی و… به اهالی مناطق مذکور
  • راه اندازی کاروان های مهربانی در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و… و کمک به مردم بحران زده
    تامین نیازهای اساسی با توجه به توان بنیاد از جمله کمک هزینه تهیه مسکن، تهیه و تجهیز لوازم خانگی و تهیه جهیزیه برای خانواده های نیازمند حمایت
  • ارائه تسهیلات ضروری از جمله تسهیلات ازدواج، خوداشتغالی و درمان
  • ساخت مدرسه و مرکز درمانی در مناطق محروم
  • راه اندازی مرکز درمانی «سبحان» در تهران و ۴ شعبه دیگر با تمام امکانات پزشکی در زمینه های مختلف، از جمله دندانپزشکی، داخلی و عفونی، پوست و زیبایی، چشم پزشکی، روانپزشکی و…
  • عقد قرارداد با مراکز فرهنگی و تفریحی برای استفاده خانواده های تحت پوشش جهت ارتقای سطح سلامت روحی و فرهنگی
  • شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه تحصیلی و معرفی به موسسات آموزشی و انجام اقدامات لازم جهت دریافت بورسیه از موسسات علمی
  • خدمات مشاوره خانواده
  • توانمندسازی و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار
  • راه اندازی مرکز آموزش و نگهداری کودکان آیندگان در تهران، ساری و اصفهان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ساخت مدرسه ناشنوایان در تبریز

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 27 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

اهدای ۴۱۶ میلیون ریال کمک معیشتی به مددجویان دست‌های مهربان یزد

طی سه ماه نخست امسال ۴۱۶ میلیون و ۸۴۴ هزار ریال کمک معیشتی در میان مددجویان تحت حمایت بنیاد نیکوکاری دست های مهربان یزد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دست‌های مهربان، خانم رجبی مدیر واحد مددکاری دست های مهربان شعبه یزد با بیان اینکه اهدای کمک معیشتی به مددجویان بخشی از خدمات حمایتی این سازمان را شامل می شود گفت: طی سه ماه نخست سال ۹۹ با حمایت مردم نیک اندیش استان یزد بیش از چهارصد و شانزده میلیون ریال کمک معیشتی به خانواده‌های زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرستِ تحت حمایت بنیاد خیریه دست های مهربان اهدا گردید.

همچنین به گفته آقای رحمانی مدیر واحد مشارکت های مردمی دست های مهربان در سه ماهه ابتدای امسال، به همت مددکاران این واحد، توزیع بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان به عنوان کمک معیشتی در میان نیازمندان مناطق محروم صورت گرفت.

وی اظهار داشت که به مناسبت روز جهانی محیط زیست، از پاکبانان شهر یزد تقدیر به عمل آمد و بیش از ۲۰۰ بسته میوه تازه در راستای کمک به کودکان کار شهر یزد، به آنان تقدیم گردید.

رحمانی در پایان ضمن دعوت از مردم فهیم یزد به حمایت و کمک از کودکان مددجو، عنوان کرد که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ حامی توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان برای کمک به مددجویان جذب شده است.

شعبه ی یزد بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با هدف کمک به نیازمندان استان یزد و زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، قریب به ۳ سال پیش توسط دکتر شهرام فرجی و با حضور رسانه ها و هنرمندان یزد افتتاح شد.

دکتر فرجی در مراسم افتتاحیه شعبه ی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان چشم انداز این بنیاد در استان یزد را بسیار وسیع قلمداد کرد و گفت: ما در این شهر صرفاً به دنبال کمک های مقطعی نیستیم بلکه هدف ما بهبود سطح زندگی اقشار نیازمند و کاهش فقر و بیکاری در این استان است.

حال پس از گذشت حدود سه سال از آغاز فعالیت این شعبه، بنیاد دست های مهربان توانسته است حجم کمک های خود را در این استان گسترش دهد و تعداد مددجویان و خدماتش را افزایش دهد.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در سال ۱۳۸۶ با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند توسط دکتر شهرام فرجی افتتاح شد و طی ۱۳ فعالیت مستمر، ۱۳ شعبه در کشور ایجاد کرده است و بالغ بر ۱۵ هزار مددجو را تحت پوشش خود قرار داده است.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 28 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

کمپین یک اتفاق خوب برای حمایت از زنان نیازمند

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در کنار برنامه‌های مشارکتی و حمایتی خود، با کمپین «یک اتفاق خوب» در سه مرحله از زنان نیازمند حمایت کرد.

به گزارش دست‌های مهربان، واحد روابط عمومی این بنیاد در اسفندماه ۹۶ کمپین یک اتفاق خوب را در سه مرحله طراحی و به نفع زنان نیازمند اجرا کرد.

نقاشی ساختمان تعدادی از مددجویان، توزیع سبد کالا در نسیم‌شهر و برپایی جشن نوروز در نصیرآباد، سه فاز کمپین یک اتفاق خوب در حمایت از زنان نیازمند بودند.

در فاز اول این کمپین، تیمی از واحد روابط عمومی با خرید رنگ و لوازم مورد نیاز، به منازل مسکونی قدیمیِ برخی از زنان نیازمند اعزام شده و به نقاشی دیوارهای فرسوده پرداختند.

دیوارهایی که بر اثر گذشت زمان و عدم تعمیر و نگهداری بسیار پوسیده و اندوه‌بار شده و تبدیل به تهدید روانی برای این زنان نیازمند و خانواده‌هایشان شده بودند.

تیم دست‌های مهربان با نگاهی نو به موضوع امنیتِ روانی مددجویان، به اجرای این برنامه پرداخت تا این خانواده‌ها با آرامش بیشتری زندگی کنند.

اتفاق خوب دوم در نسیم‌شهر رخ داد؛ جایی که تعداد زیادی از زنان نیازمند و خانواده هایشان در شرایطی دشوار به زندگی خود ادامه می‌دهند.

خانواده‌هایی که به علت بیکاری یا فقدان سرپرست در محیطی محروم و بدون امکانات و با کمترین درآمد، روزگار را به امید فرداها می‌گذرانند.

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در فاز دوم کمپین یک اتفاق خوب، با اعزام مقدار فراوانی پوشاک و سبد کالایی، بسته‌های غذایی، اقلام بهداشتی و اسباب‌بازی در این منطقه تلاش کرد تا نیازهای ضروریِ این زنان نیازمند و خانواده های آنان را پوشش داده و یک اتفاق خوب دیگر را رقم بزند.

سومین فاز از کمپین یک اتفاق خوب بسیار زیبا رخ داد چراکه روز دلنشینی را برای اهالی منطقه‌ی نصیرآباد و زنان نیازمند در این منطقه رقم زد.

برنامه‌ای که طی آن، بنیاد دست‌های مهربان با اعزام آرایشگر برای اصلاح موهای بچه‌های منطقه، اهدای پوشاک نو و سبد کالا، پذیرایی و توزیع ناهار و… در فضای باز و سرسبز منطقه‌ی نصیرآباد برای اهالی این منطقه برپا داشت و ساعاتی فرح‌بخش و خاطره‌انگیزی را هم برای اهالی و هم برای بنیاد دست‌های مهربان به‌جا گذاشت.

شایان ذکر است در فازهای سوم کمپین یک اتفاق خوب، شرکت الوپیک با ارائه‌ی خدمات رایگان به بنیاد دست‌های مهربان، در اجرای این اتفاق‌ های خوب نقش مطلوبی را ایفا کرد.

کمیپن یک اتفاق خوب از جمله کمپین های دوره ای بنیاد نیکوکاری دست های مهربان است که بر اساس نیاز، در مناسبت های مختلف برای حمایت از زنان نیازمند برگزار می شود.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

محمد رضا بازدید : 29 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

مهمترین مشکلات حوزه‌ی زنان نیازمند در کشور

 از مهمترین مشکلات حوزه‌ی زنان در کشور، عدم انسجام و موازی‌کاری‌های اقدامات مربوط به زنان سرپرست خانوار و زنان نیازمند است.

فقدان هماهنگی و انسجام میان نهادهای دولتی در حمایت از زنان نیازمند تاکنون باعث شده تا بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که چه دولت های مختلف چه نهادهای خصوصی در این راستا پیاده کرده اند بازخورد کافی را نداشته باشد.

البته تلاش هایی از طریق معاونت امور زنان ریاست جمهوری در خصوص ایجاد سامانه‌ای واحد که در آن بتوان زنان نیازمند را شناسایی کرد صورت گرفته و اقدامات موثری آغاز شده است.

این سامانه به تازگی شکل گرفته و تمام زنان سرپرست خانوار و زنان نیازمند می توانند در آن ثبت نام می‌شوند و آمار آنها به‌طور دقیق مشخص می‌شود تا از این طریق دولت بتواند برنامه های جامع تر و بهتری برای آنها داشته باشد،

با این وجود اگر در سابق قرار بود سازمان های حامی زنان نیازمند هر کدام به‌صورت جداگانه کارهای خود را انجام دهند و برنامه های خود را پیاده سازند،  هم اکنون قرار است آمارها توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری تجمیع ‌شود و ما هم در این شرایط می‌ توانیم نظارت بهتری داشته باشیم و به سازمان های مربوطه یاری رسانی کنیم تا بیشترین بهره وری از برنامه های این سازمان ها نصیب جامعه شود.

مسئله ی زنان نیازمند و همچنین زنان سرپرست خانوار از محورهای اساسی و کلانی بود که در برنامه ششم مورد توجه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران قرار گرفت.

بنا به همین اهمیت پیشنهاد نزدیک به ۴۰۰میلیارد تومان فقط برای بیمه ی زنان نیازمند مطرح شد.

همچنین جدا از بحث بیمه، در خصوص کارآفرینی زنان نیازمند، تحصیلات اعضای خانواده آنها و بهره بردن از خدمات رفاهی، بودجه‌هایی هم جدا در نظر گرفته شده است.

علاوه بر اینها در دو سال گذشته هم یک بودجه ی جداگانه برای استانداری‌ ها در نظر گرفته شد تا آنها بتوانند با اولویت زنان نیازمند و البته زنان سرپرست خانوار در زمینه ی کارآفرینی و اشتغال برای آنها هزینه کنند.

همین اولویت هم در رابطه با وام‌ها مورد نظر دولت است، اینکه اولویت وام‌ها باید برای زنان نیازمند باشد.

حالا باید دید با توجه به اینکه به تازگی قرار است ساماندهی جامع برای شناسایی و ارائه خدمات برای زنان نیازمند انجام شود، می ‌توان شاهد شرایط بهتری برای این زنان و خانواده‌های آنان بود یا آنکه زنان نیازمند همچنان باید به وعده‌ها دلخوش کنند، ولی خبری از انجام آن نباشد.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 139
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 568
  • بازدید سال : 28,518
  • بازدید کلی : 43,833